dissabte, 10 de març de 2012

Abadeixo amb samfaina i ous esclafats






Als temps dels primentons, albergínies i tomates, quan n’hi han en abundància és convenient fer “conserva”, per fer-la: netejarem els primentons (verds i rojos), les albergínies i les tomates; tallarem els primentons a trossets, les albergínies a daus petits i les tomates a galls. Ho mesclarem tot i ho posarem en pots de vidre, taparem els pots i deixarem que bulli uns 25 o 30 minuts, no treure els pots de l’olla fins que l’aigua estigui freda; molta gent i posa carabassó, però trobo que la fa massa sucosa.
    Ja tenim la “conserva” feta, la guardem per l’hivern i quan volem fer samfaina ja la tenim casi a punt. Jo al moment de cuinar-la, agafo una ceba, la tallo a juliana i quan és rossa tiro el pot de samfaina. Es pot fer servir d’acompanyament amb mandonguilles, amb conill, amb caragols, etc. Aquí la presento amb abadeixo i és la recepta que us donaré a continuació.









INGREDIENTS:
Abadeixo
Samfaina
Ous
Ceba
Oli
Sal



ELABORACIÓ:
Posarem l’abadeixo en remull, jo el faig com em va ensenyar la meva mare i no em falla mai, agafarem per aquest plat un tall del morro de bona qualitat, el tallem i el posem en remull durant 5 dies, passats aquests dies canviem l’aigua i el tenim 24 hores més, a continuació ja el tenim a punt de sal, ja el podem gastar.
Agafarem una paella en bastant oli, el posarem a escalfar i quan sigui calent fregirem l’abadeixo. En aquest mateix oli de fregir (si n’hi ha massa, en traurem una mica), fregirem la ceba i tirarem la samfaina, ho mesclem tot i quan sigui cuit, tirarem
l’abadeixo i els ous, deixarem que els ous siguin cuits....¡i a taula!









2 comentaris:

  1. Enhorabona Geno, moltes felicitats per aquesta iniciativa.
    Ja tinc ganes de provar de fer aquesta recepta.
    Espero les pròximes.
    Rosa Bedós

    ResponElimina
    Respostes
    1. De segur que et quedarà molt bona.
      Salutacions Rosa

      Elimina